Senioridræt

Opfordring til seniorer i Ollerup & Omegn

”Kom og vær med - fortæl, hvad du har lyst til” - sådan lyder det fra Ollerup Gymnastikforening, Svendborg Senior Idræt og Gymnastikhøjskolen

Et helt nyt og anderledes tilbud til seniorer – det er hvad Ollerup Gymnastikforening, Svendborg Senior Idræt og Gymnastikhøjskolen i Ollerup er gået sammen om.

- Vi vil gerne opfordre seniorer i Ollerup og omegn til at komme og være med i forskellige former for bevægelse.

Eller sagt med andre ord vil vi gerne høre, hvad seniorerne har lyst til, siger Jens Erik Laulund Skotte fra Ollerup Gymnastikforening - Seniorer er i denne forbindelse fra 60 år og opefter.

De tre parter i dette samarbejde ønsker ikke kun at tilbyde seniorerne forskellige aktiviteter.

- Vi lægger også stor vægt på at skabe samvær og fællesskaber her i vores lokalområde, tilføjer Jens Erik Laulund Skotte.

Startskuddet går tirsdag den 26. marts, og der bliver i første omgang tale om i alt fire tirsdage.

Fire tirsdage gratis

Første gang, der bliver mellem kl. 13 og 16, er gratis inklusive kaffe og kage – de tre næste gange er også gratis, men der skal betales 20 kr. for en forfriskning.

Hvorfor gratis?

- Det bliver betalt af ”Nye Fællesskaber”, som er et samarbejdsprojekt mellem Gymnastikhøjskolen og Ollerup Gymnastikforening, fortæller Jens Erik Laulund Skotte, der i denne forbindelse har flere ”kasketter” på, nemlig som projektleder af ”Nye Fællesskaber”, ansat på Gymnastikhøjskolen og som frivillig i Ollerup Gymnastikforening.

Vælg hvad du har lyst til

Den første gang, tirsdag den 26. marts, vil Jens Erik Laulund Skotte og Birthe Bergmann (Svendborg Senioridræt) præsentere forskellige aktiviteter for alle, der møder op.

De tre næste tirsdage bliver kl. 14 - 16 med en halv times pause. Her er det tanken, at deltagerne kan vælge én form for bevægelse eller spil og en anden aktivitet efter pausen.

- Det bliver de deltagere, der møder op, der bestemmer, hvad der skal foregå. Vi har jo mange gode muligheder her på Gymnastikhøjskolen, så det gælder bare om at finde ud af, hvad du har lyst til, lyder opfordringen fra Jens Erik Laulund Skotte og Birthe Bergmann, som tilføjer, at man blot skal møde op i tøj, man kan bevæge sig i og måske med en flaske vand.

Første gang er altså tirsdag den 26. marts kl. 13 på Gymnastikhøjskolen, indgang A, foyeren.

Ønsker du at høre mere så kontakt Jens Erik Laulund Skotte på mail - jls@ollerup.dk eller mobil 61714232