Kære alle!

På mandag har vi Aktiv Mandag og alt er som det plejer at være... næsten ihvertfald!

Der vil nemlig være loppemarked i OD hallen - så hvis du vil gøre en god handel så tag lige lidt ekstra penge med

Alle andre aktiviteter kører som de plejer, loppemarkedet kommer bare oveni, dvs. hvis nu din bedste eller tante Olga ikke gider at være så aktiv på mandag, så lok hende med alligevel - så kan hun "shoppe" lidt mens vi andre er aktive.

Mulige aktiviteter (kan varierer fra gang til gang)

Gymnastik:

Leg og bevægelse (med Benedikte og højskoleelever)

Fra ca. 1-4 år. Vi starter i Studio, hvor vi varmer op med lidt lege og derefter går vi springcenteret og bygger en fed bane som vi kan være aktive på.

Leg og bevægelse (Højskoleelever)

Fra ca. 4-7 år. En mellemgruppe, hvor man kan være i springcentret, men man starter nede bagved og er med til nogle andre ting en dem der er fra 7 år og op af.

Springgymnastik (instruktører Andy og Kamilla + højskoleelever)

Fra 7 år og op efter. Alle børn og barnlige sjæle er velkommen til at prøve at springe i springcentret. Der vil være fælles opvarmning og derefter træning på forskellige stationer.

Parkour (instruktør Reshad)

Fra 8 år og op efter.

Rytmiskgymnastik (instruktører Højskoleelever)

Kom og giv den gas til rytmiskgymnastik. Træne, bevæge, strække, bøje, runde, vippe, hoppe, løbe, svede, puste, ånde, råbe, snakke, grine, stønne, vride, dreje, krumme, styrke, danse, svinge, huske, lære og prøve bevægelser, koreografere, udfordres, strammes op, smidiggøres... er lidt af det vi prøver at komme igennem :-)

Motion & Fitness:

Motionscenter med Mikael

Selvtræning i motionscenteret eller få gode råd og vejledning af vores instruktør Mikael.

Indoor Cycling med Jacob/Jette/Tobias

Cykling på vores BodyBike-cykler til fed musik. Der kan lånes cykelsko. Sørg for at medbringe vand og et lille håndklæde.

Yoga med Vicki

Dynamisk yoga, der er inspireret af Hatha og Ashtanga yoga.

Selvforsvar for børn og Unge med Jesper Bukkehave (HAN FORTSÆTTER)

Wing Tsun Kuen 6- 14 år maks. og maks. 12 deltagere. Selvforsvar skal være sjovt, vi leger lege med fokus på selvtillid, samarbejde og selvforsvar i grupper og som enkeltperson. Hvordan bruger man sin stemme til at sige fra og hvordan bruger man sin udstråling til at sætte grænser.

Floorball for børn med instruktør fra de voksnes floorball hold

Er du barn og kunne godt tænke dig at prøve at spille floorball så kom til Aktiv Mandag. Vi spiller d. 6, 13 og 20 maj - så må vi se om der er nok børn til at starte et hold op. D. 6 maj kommer der en konsulent og hjælper med øvelser osv, så vi sikre vi får lavet en fed træning for vores børn

Udendørs aktiviteter:

CrossGym Outdoor med Cathrine og Karen

Højintensitets interval- og styrketræning på løbebanen overfor Højskolen. Træningen foregår på forhindringerne på OCR-banen og tager udgangspunkt i elementerne fra PlayFit og CrossGym. Hvis det er dårligt vejr trækker vi indenfor i den gamle gymnastiksal.

Landevejscykling med René (René cykler hver gang, så bare kom og prøv kræfter med cykling)

Landevejscykling i området omkring Egebjerg Bakker. Vi laver en rute på ca. 25 km som køres i et roligt tempo hvor alle kan være med. Man skal medbringe egen cykel og cykelhjelm - vi arbejder på at der på udvalgte mandage kan lånes racercykler.

Mountainbike med Lasse og Peter

Vi kører på Skovhuggeren - på toppen af Egebjerg bakke - starter kl 17.20.

Der vil være mulighed for at låne en mtb - vi har til alle! - Vi cykler sammen fra Højskolen 17.00

OBS - Ønsker man at låne MTB cykel, så kom fra kl 16.45

Svømmehal:

Vandhund Sydfyn

Mulighed for svømmetræning og leg